Pik
Сьогодні, 23 Февраля 2018
05.01.2018
153
0

Члени екіпажу забезпечені продуктами та питною водою

Застряглих у Сирії українських моряків визволяє МЗС

Як вже повідомляв  ПІК, у сирійському порту Тартус на заарештованому за борги судні застрягли 10 українських моряків, з яких 5 – херсонці.

Читайте також: Херсонські моряки не можуть повернутися додому з сирійського порту

Стало відомо, що  у ситуацію, яка склалася навколо судна  «Starshina Derov N.G», вже втрутилося Міністерство закордонних справ України, куди звернулися родичі моряків.

Наразі члени екіпажу забезпечені продуктами та питною водою, а дипломати роблять усе можливе, аби їм повернули документи. Закордонні паспорти та паспорти моряка в українців відібрав капітан порту Тартус, через що моряки не можуть залишити  «Starshina Derov N.G».

Як в ефірі 24 каналу повідомив Посол України в Ліванській Республіці Ігор Осташ, зараз дипломати працюють над тим, щоб забезпечити моряків візами, аби вони могли «ступити на землю сирійську», після чого членів екіпажу доставлять до аеропорту Бейрут. А вже на кордоні з Ліваном їх зустрінуть українські консули, які й супроводжуватимуть моряків на Батьківщину.

Як з’ясувалося, те, що опинилися у Сирії, для самих моряків стало повною несподіванкою, адже судновласник їх запевнив, що суховантаж слідує до Лівану. Але тільки-но члени екіпажу зійшли з літака у Бейруті, їм заявили, що  «Starshina Derov N.G» вже відвантажився у порту Тартус і команда має негайно відправитися туди. Пізніше морякам стало відомо, що судно заарештували за борги судновласника  перед третіми особами. Між іншим, належить «Starshina Derov N.G» зовсім не турецькій компанії, як повідомлялося на деяких сайтах. Судновласник - український, більше того, мешкає у Херсоні, але назва компанії чи  прізвища її засновника поки не відомі.

Що кажуть у крюінговій компанії

Господар судна і уклав угоду з місцевою крюінговою компанією «Альянс навігейшн» щодо працевлаштування моряків. Йшлося про «Starshina Derov N.G» і рейс до Лівану. Сама крюінгова компанія наразі не працює – офіс, розташований на вул. Перекопській, зачинено. Але херсонським журналістам вдалося поспілкуватися телефоном з її директором – Ігорем Луценком, який розповів: 

«Ми до даної ситуації не маємо жодного відношення. Завдання крюінгової компанії – відправити людей на судно, щоб вони там працювали, і моряки туди потрапили. Наскільки мені відомо, 4 місяці тому членів екіпажу на літак особисто садив керівник компанії-судновласника, який навіть 8 тис. доларів їм передав, щоб було чим харчуватися на перший місяць, доки не отримають зарплату. А що там вже трапилося, я не в курсі, судновласник мені не повідомляє, за що і перед ким в нього борг, лише зазначив, що існує відповідний судовий позов. Але от знаєте, що мене дивує понад усе? Якщо на судні виникли такі проблеми, чому екіпаж одразу про це не заявив, а сидів і терпів? А тепер, коли в моряків завершився контракт, вони стали скаржитися, що там все так жахливо. Вірю, що всі члени екіпажу повернуться додому, але конкретну дату назвати не можу, зрозумійте, повернення моряків – не компетенція крюінгової компанії», - сказав Ігор Луценко.

Також керівник крюінгової фірми запевнив, що нічого не чув про міжнародні санкції, під якими перебуває судно «Starshina Derov N.G» через те, що три роки тому заходило в порти анексованого Криму. Сам суховантаж дуже старий, із заводських стапелів він зійшов ще в 1972 році. За всіма світовими нормами велику іржаву консервну бляшанку давно мали списати на металобрухт, але вона чомусь все курсує і курсує, наражаючи на реальну небезпеку моряків, які шукають заробітку не завжди в добросовісних компаніях.

Старе судно зареєстроване в офшорах, судновласник - українець

І вже традиційно для України, яка фактично не має власного флоту, старе судно зареєстроване в офшорах. «Starshina Derov N.G» ходить під прапором Танзанії. З якого дива суховантаж опинився у Сирії, де зараз війна, цікаве питання. До речі, як повідомили родичі українських моряків, притул до порту Тартус розташована російська військова база і членам екіпажу доводиться прокидатися під гімн Російської Федерації.

Що ж до боргу - морякам судновласник завинив понад 50 тисяч доларів, зарплату вони не отримують вже 4 місяці. І якщо питання повернення екіпажу додому досить перспективне, то за гроші, чесно зароблені, морякам, скоріше за все, доведеться довго судитися. Судновласник, як стало відомо, по вуха в боргах…

Теги:

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину