Pik
Сьогодні, 18 Січня 2021
21.05.2017
404
0

В Херсоні показали виставу яка залишає більше запитань, ніж дає відповідей

В Херсоні показали виставу яка залишає більше запитань, ніж дає відповідей

В програмі ХІХ-го міжнародного театрального фестивалю "Мельпомена Таврії" глядачі могли побачити спільний проект Львівського академічного драматичного театру ім. Лесі Українки та київського "Дикого театру" - "Том на фермі" за п'єсою Мішеля Марка Бушара, режисер - Павло Ар'є.

Вже з першого погляду на сцену зрозуміло, що режисер переносить нас в сільську місцину (художник - Артем Мокренець). Навколо лежить сіно, зліва- дерев'яні двері, які чимось нагадують двері якогось сараю, перед ними - умовне ліжко з сіна, а праворуч - стіл. У глибині сцени, час від часу, проектується на екрані зображення корів, теляти та кукурудзяного поля. Мінімум декорацій дають багато простору для самого актора, для брехні, емоцій та переживань. Але на сцені знаходиться ще місце й для глядача. Це створює ефект сповідальності: свої найболючіші переживання актори говорять через мікрофон, який чекає свого часу в глибини сцени.

Людина мегаполісу Том (Богдан Грицюк) приїзжає до відаленної ферми на похорон свого друга-коханого Гійоми, який трагічно загинув в автокатастрофі.

Том - єдиний обертонний персонаж у цій виставі. На сцені він з'являється відчуженим, стриманим, ніхто його не впізнав, Гійома не розказував про нього своїй сім'ї. Том-Грицюк нервово озвучує свої думки, які чує тільки глядач. Готується вікрити всім правду.

Єдиний, хто чекав на приїзд Тома, це брат його коханого, Френсіс (Остап Дзядек). Він вже давно знав всю правду про інтимне життя свого молодшого брата, але всіма способами приховував це від матері Агати (Тетяна Фролова). Погрожуючи, Френсіс змушує Тома підтвердити всю брехню і ні в якому разі не признаватись.

Неоднозначність Френсіса не дає глядачеві спокою всю виставу. Його загострена чоловічність, надмірна агресія перетворюють його в хижака. І якщо він - хижак, то Том, однозначно, жертва. Але між хижаком на його жертвою зароджуються неоднозначні стосунки. "Я знаю, що ти вважаєш мене привабливим", - каже Френсіс. Том промовляє сам до себе: "Скажу "ні" отримаю по голові. Скажу "так" також отримаю по голові".

Мати Агата (Тетяна Фролова) - вбита горем жінка, але настільки витончена, що важко повірити, що вона живе та кожного дня працює на фермі. Агата дуже любила свого молодшого сина, а старший син дуже любив її. Саме тому Френсіс згоден терпіти ненависного Тома, тільки через те, що він радує Агату.
Знову таки під натиском Френсіса Том залишається. І органічно вливається в середовище ферми. Свій піджак він змінює на розтягнутий светр, а штани підв'язує мотузкою. Немає більше того холодного, стриманого Тома. Перед нами з'являється світлий і відкритий юнак, котрий згодний на все, аби порадувати матір свого коханого, які не бояться показати свої емоції.

"Ніколи не казати правди, - повторює про себе Том слова Гійома. - Правда може поранити, а то і вбити" .

На кладовищі, біля могили свого покійного молодшого сина, Агата каже Френсісу, що знає всю правду. Що Гійома перед тим, як їхати в місто, залишив на її ліжку свої щоденники. Складно сказати щось про реакцію матері на цю правду. "Його ніхто не впізнав. Він приїхав, а його ніхто не впізнав. Він сидів на нашій кухні, а його ніхто не впізнав", - промовляє Агата.

У фіналі жерта мститься своєму хижакові. Том в кукурудзяному полі б'є Френсіса лопатою по голові. "Скажу Агаті, що Френсіс поїхав до міста", - на кінець каже юнак і повільно зникає в червоному світлі у глибині сцени.
Вистава залишає більше запитань, ніж дає відповідей. Напрошується декілька невідомих: за що мстився Том Френсісу? Через те, що в юному віці Френсіс насильницьким способом розправився з тодішнім коханим (можливо, Томом?) свого молодшого брата для того, щоб ніхто не дізнався правду? А Том і є той хлопець, який після численних пластичних операцій був змушенний повернутися назад через болючу втрату?

Або: Том мститься за свої муки під час свого перебування на фермі, за те що Френсіс змушує грати в гру, яку сам же він і вигадав? Але чому тоді Том залишається на фермі?

Режисер та актори створюють на сцені історію-гру, історію - загадку. Глядач знаходиться у вічній напрузі, не знаючи, чого очікувати від персонажів. Вистава провокує, балансує на межі прийнятного та обурливого.

Павло Ар'є створює свою атмосферу, свою лабораторію, в котрій досліджує весь спектр людських емоцій. Досліджує людину зовні та зсередини, порівнює любов та ненависть, щирість та брехню: на сцені і серед глядачів.

 

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

Зараз читають

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину