Pik
Сьогодні, 19 Февраля 2018
18.12.2017
243
0

Хто переорієнтує свої вантажі?

У Посольстві Литви говорили про перспективи морських портів Херсонщини

Представникам дипкорпусу та бізнесу з різних країн Європи і Азії презентували  Пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства реалізації проекту модернізації об'єктів портової інфраструктури Херсонського і Скадовського морських торговельних портів, передає ПІК.

25519744_1571174126252939_802711968_n

Презентація відбулася в Посольстві Литовської Республіки в Україні.

Ініціатором проведення презентації виступив Надзвичайний і повноважний Посол Литовської Республіки в Україні Марюс Януконіс.

У презентації взяли участь Посли та представники Посольств Грузії, Ірану, Казахстану, Узбекистану, Литовської Республіки, Таджикистану, Туреччини, представник морського порту міста Трабзон Угур Ероглу, представники бізнесу з різних країн Європи і Азії.

Також були присутні  заступник Міністра інфраструктури України Віктор Довгань, заступник голови Херсонської ОДА Олександр Адамчик, міський голова Херсона Володимир Миколаєнко, директор ДП «Херсонський морський торговельний порт» Андрій Соколов.

25437543_1571172016253150_218208548_n

Пропозиція про здійснення державно-приватного партнерства було підготовлено фахівцями Литовської Республіки та України.

Готували її,  спираючись на позитивний досвід реалізації проектів модернізації морських портів із залученням приватного бізнесу. Один з базових прикладів - успішний досвід реформування і розвитку морського порту міста Клайпеда (Литовська Республіка).

Пропозиція про здійснення цього проекту на умовах державно-приватного партнерства знаходяться на розгляді Міністерства інфраструктури України з 8 листопада 2017 року.

Нагадаємо, що, відповідно до закону України «Про державно-приватне партнерство» та Національної транспортної стратегії України до 2030 року, Херсонський морський торговельний порт повинен був бути переданий в концесію у 2017 році.

Читайте також: Херсонський морпорт потребує інвестицій - сподіваються на концесію

Проектну пропозицію представили гендиректор ГК «Співдружність» Віктор Попов і керівник експертної групи розробників проекту, доктор економічних наук, професор Ірина Запатріна.

Ризики для морпортів Херсонщини

Відзначали, що по Херсонському і особливо по Скадовському морським торговельним портам простежується явна тенденція падіння вантажообігу, що свідчить про негативні перспективи їх розвитку.

При цьому тенденції, які спостерігаються по Скадовському МТП свідчать про явні загрози його існуванню (проектна потужність - 1,3 млн. тон в рік, фактично оброблено в 2016 р. - 32,9 тис.тон). Портопункт Хорли (входить до складу порту), який  до здобуття Україною незалежності перевалював тільки піску близько 4 млн. тонн на рік, відправляючи його в основному в Крим і на Кавказ, вже зупинив свою роботу.

Як приклад була згадана і доля Генічеського (Херсонська область) морського порту. Питання необхідності  його модернізації з використанням моделі державно-приватного партнерства піднімалося ще в 2008 році, але це так і не було реалізовано. Як результат - Генічеський морський порт припинив своє існування.

З огляду на тенденції падіння транзитних вантажів через морські порти України (за період з 2012 по 2016 рік обсяг транзитних вантажів, що обробляються в морських портах України, скоротився втричі з 33,3 млн. тон до 10,3 млн. тон) основна увага щодо розвитку транзитних перевезень буде приділятися морським портам Одеського регіону, що пов'язано з додатковими ризиками для розвитку (існування) морських портів Херсона  і Скадовська.

Що передбачає проект реформування Херсонського і Скадовського морських портів

Проект передбачає поетапний план реформування і модернізації Херсонського і Скадовського морських портів з внесенням, відповідно, 24 млн. 250 тис. доларів США інвестицій в Херсонський МТП і 8 млн. 700 тис. доларів США в Скадовський МТП.

Таким чином планують

- збільшити річний вантажообіг Херсонського МТП в три рази, забезпечити вихід Скадовського МТП  на проектну потужність;

- вирішити екологічні проблеми, пов'язаних з існуючою відкритою перевалкою сипучих вантажів;

- підвищити професійний рівень працюючого персоналу;

- збільшити  надходження до державного бюджету на 278%, до обласного бюджету на 180%, до місцевих бюджетів на 39%.

 Ініціатором проекту - ГК «Співдружність»,  вже підписано цільові меморандуми про співпрацю з морським портом Трабзона, стивідорною компанією "KAMINERA", що працює з морським портом Клайпеда і є №1 в організації залізничних вантажних перевезень в Литві і Білорусі. Готовність переорієнтації своїх вантажів на порти Херсона і Скадовська в разі реалізації даного проекту засвідчили ряд великих зернотрейдерів і представників грузоооператорів з Туреччини та  Ірану.

 

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину