Pik
Сьогодні, 21 Березня 2019
13.03.2019
336
0

У Херсоні розповіли хто і як отримає «живу субсидію»

У Херсоні розповіли хто і як отримає «живу субсидію»

З 1 березня в Україні запрацював принцип монетизації субсидій, а це означає, що державну допомогу на оплату послуг ЖКГ відтепер громадяни отримуватимуть «живими грошима». Дана норма замінила механізм безготівкові субсидії, який діяв останні чотири роки. Ті, хто оформив державну допомогу після 1 січня 2019 року, отримають її у грошовій формі, через відкриті персональні кабінети в «Ощадбанку». Решта субсидіантів, яким допомога була призначена у 2018 році, отримуватимуть «живі гроші» на оплату комунальних послуг. За даними Департаменту соціального захисту населення ОДА, на Херсонщині таких отримувачів близько 67 тисяч, з яких майже 47 тисяч осіб – пенсіонери. Монетизовану субсидію їм надано в першу чергу, разом із пенсією.

Детальніше про те, хто і як отримає субсидію «живими грошима», фахівці з даної тематики розповіли в ефірі UA:Українське радіо. Херсон.

Як розповів заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області Дмитро Чекотун, 20 числа кожного місяця територіальні органи соціального захисту населення відправлятимуть реєстри житлових субсидій до Мінсоцполітики, звідки цей реєстр передається до Пенсійного фонду України, де відбувається звірка цих реєстрів з базою даних пенсіонерів. Потім вони повертаються вже до територіальних органів соціального захисту, де відбуваються розподіл субсидіантів - на пенсіонерів і тих, хто отримуватиме субсидію через «Ощадбанк». Чиновник не приховує, наразі надходять численні звернення людей похилого віку, які отримали пенсію, але не отримали субсидію. Як з’ясували в Пенсійному Фонді, ситуація виникла через некоректно подані персональні дані. Як відомо, це ідентифікаційний код, дата народження, серія і номер паспорта. Якщо є неточності, пенсіонер автоматично потрапляє до реєстру тих, хто отримуватиме субсидії через «Ощадбанк». Чиновник пообіцяв, що найближчим часом дане питання врегулюють.

Але що ж робити пенсіонерам, які не знайшли своє прізвище у відомостях, куди звертатися?

-Пенсіонерам, які виявили такі розбіжності, можна телефонувати на «гарячу лінію» Головного управління Пенсійного фонду в Херсонській області - 35-39-02. Ми будемо формувати списки людей, які з якихось причин не потрапили на виплату субсидії разом з пенсією, інформуватимемо про це Пенсійний Фонд України і вирішуватимемо питання виплати субсидій цим людям через додаткові відомості, - розповів на телефонному зв’язку зі студією заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області Дмитро Чекотун.

З 12 березня монетизовану субсидію починають отримувати решта представників даної категорії, крім пенсіонерів, яким виплата надійшла з 1 числа. «Живі гроші» на комунальні послуги виплачуються через «Ощадбанк».

То який алгоритм отримання субсидії не для пенсіонерів?

В «Ощадбанку» пояснюють - за наявності у субсидіанта пенсійної, зарплатної або соціальної картки, відкритої в «Ощадбанку», ці виплати пройдуть із зарахуванням на картковий рахунок. Якщо ж у субсидіанта карта відсутня, кошти нараховуються через систему миттєвих переказів «Швидка копійка».

- Для цього потрібно лише звернутися до найближчого відділення «Ощадбанку» з паспортом та ідентифікаційним кодом. Ніяких інших підтверджуючих документів щодо соціальної виплати надавати не потрібно. Для уникнення великих черг та підвищення комфорту обслуговування ми рекомендуємо субсидіантам звертатися за телефоном контакт-центру «Ощадбанку» - 0800-210-800. Цей номер абсолютно безкоштовний для стаціонарних та мобільних телефонів на території України. Даний дзвінок дозволить перевірити, чи є субсидіант в реєстрі. Для цього достатньо лише повідомити такі особисті дані, як прізвище, ім’я, по батькові та дату народження, - розповіла начальник відділу пасивних та касових операцій філії «Херсонське обласне управління АТ «Ощадбанк» Олена Пуляєва.

Станом на 11 березня в «Ощадбанку» на Херсонщині вже зареєстрували понад 760 субсидіантів, призначені відповідні зустрічі щодо питання отримання «живих грошей». Найактивніше темою цікавляться херсонці, мешканці Олешок, Каховки, Білозерки. Херсонщина готова обслуговувати субсидіантів у 52-х відділеннях «Ощадбанку», де укомплектовано штат співробітників, які пройшли відповідне навчання. За допомогою реєстрації через контакт-центр тут обіцяють розподіляти чергу для уникнення скупчення людей, цим займуться спеціальні менеджери фінустанови. Через велике навантаження на відділення «Ощадбанку» фахівці рекомендують звертатися саме по телефону, через контакт-центр. Тут запевняють, що у відділенні треба буде з’явитися лише один раз – лише на заздалегідь призначену зустріч.

- Через систему «Швидка копійка» кошти доступні протягом 90 днів і наші співробітники обов’язково будуть рекомендувати відкриття карткових рахунків, абсолютно безкоштовно. У подальшому при наявності карти не потрібно буде щомісяця звертатися до «Ощадбанку», кошти будуть автоматично зараховуватися на карткові рахунки і відповідно при підключення послуги смс-інформування на мобільний субсидіанта буде приходити повідомлення щодо зарахування коштів, - розповіла начальник відділу пасивних та касових операцій філії «Херсонське обласне управління АТ «Ощадбанк» Олена Пуляєва.

- А от як бути тим, у кого є переплата за комунальні послуги? – поцікавилася одна із радіослухачок.

- Якщо Ви впевнені, що дійсно є переплата і це підтверджено звіркою з підприємством-надавачем послуг, кошти субсидії Ви просто можете заощадити для себе в цьому місяці. Хочеться зосередити увагу отримувачів субсидії на тому, що споживач має регулярно робити звірки з підприємствами. Це унеможливить виникнення заборгованості, яка може привести до того, що вам буде відмовлено в субсидії, - розповіла заступник директора Департаменту соціального захисту населення Херсонської ОДА Вікторія Рильська.

- Як бути родині субсидіанта, який мав отримати кошти, але раптово помер, що буде з грошима, які надійшли до «Ощадбанку»?

- Механізм дії в таких видках ще розроблюється. Трохи згодом буде повідомлено, яким чином спадкоємці зможуть отримати призначену субсидію. Стосовно ж тих субсидіантів, які не зможуть особисто прийти за виплатою, нагадаю, що період отримання субсидії досить тривалий - 90 днів. Крім того, субсидію може отримати і особа, на яку оформлена довіреність, завірена нотаріаусом або органами місцевого самоврядування, - уточнила заступник начальника філії «Херсонське обласне управління АТ «Ощадбанк» Наталя Розсоха.

Важливе запитання, що ж буде у разі наявності заборгованості за комунальні послуги? Невже можна з «хвостами» ще й на субсидію претендувати?

-Звісно, заборгованість унеможливить подальше отримання субсидії. Відповідно до діючих постанов, які регламентують призначення житлових субсидій, прострочену заборгованість ми обліковуємо не за два місяці, як раніше, а за один місяць. Йдеться про 20 неоподатковуваних мінімумів, тобто, суму, яка перевищує 340 гривень. Зверніть, будь-ласка, на це увагу, тому що станом на 1 травня поточного року ми будемо всю цю ситуацію моніторити і субсидіанту може бути відмовлено у призначенні субсидії на наступний період,- уточнила Вікторія Рильська.

Читайте також:

Субсидія грошима: де і як херсонцям отримати кошти.

Як працюватиме монетизація субсидій.

Новини по темі

 

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину