Pik
Сьогодні, 18 Ноября 2018
09.08.2018
1133
1

У Херсоні робоча група рекомендує новий маршрутний тариф… 8 гривень

У Херсоні робоча група рекомендує новий маршрутний тариф… 8 гривень

У Херсоні оприлюднено висновки робочої групи з вивчення ситуації на міських маршрутах. Нагадаймо, тимчасовий орган було створено рішенням Херсонського міського голови. До складу тимчасового органу, який працював півроку, увійшли фахівці від сфери транспорту, представники громадськості, науковці, передає ПІК.

Ще на початку у робочій групі заявили, що мають на меті показати херсонцям реальну ситуацію на маршрутному ринку, а не ту, яка вигідна перевізникам. Зокрема, робоча група взялася рахувати пасажиропотік на маршрутах.

Як рахували таємні контролери

- За основу дослідження тарифу взяли декларативний принцип. Тобто, перевізники надають розрахунки, а наші таємні контролери, які працюють на громадських засадах, перевіряють. Потім таємні контролери надавали інформацію працівнику управління транспорту, який вводив їх у розроблену нами таблицю за кожним маршрутом. Нам це було потрібно, щоб в розрахунку тарифу перейти до коефіцієнту. Хочу сказати, що ми брали не всі маршрути, тому що людей, які зголосилися їздити за свої гроші, виявилося досить мало – 22 особи, дехто один раз проїхав, дехто – два, дехто – п’ять, -розповів представник робочої групи, доцент кафедри економіки ХНТУ Дмитро Карлюка.

Пасажиропотік моніторився з урахуванням часових інтервалів, днів тижня, до уваги бралася й густонаселеність районів, через який проходить той чи інший маршрут. Найбільший пасажиропотік припадає на години пік, і це цілком очікувано, більше людей їздять у районах з висотною забудовою, де низька забезпеченість особистим транспортом. Конкретні цифри робоча група обіцяє оприлюднити на своїй сторінці та сторінках активістів у Фейсбуку.

Про тариф, розвиток і сервіс

Та найцікавіше питання – тариф, його теж обраховувала робоча група. Неочікувана заява тимчасового органу, який мав відшукати рішення оптимальне і для перевізників, і для пасажирів – тариф у маршрутному транспорті Херсона має бути 8 гривень… Представники робочої групи запевняють, що такого висновку дійшли, вивчивши розрахунки перевізників, додавши результати моніторингу пасажиропотоку. До уваги бралися кількість автобусів і водіїв, які працюють на кожному маршруті, а також витрати перевізних підприємств. Схема розрахунку всіх матеріальних витрат, які несуть перевізники, прописана Постановою Кабміну від 1996 року. Йдеться про паливно-мастильні матеріали, заробітну плату, технічне обслуговування, знос шин, акумуляторів, амортизація і т.д.

- Що входить у тариф 4 гривні? Це витрати на паливо-мастильні матеріали, витрати на шини і зарплата, податки. Ніяких витрат на розвиток тут немає. Грошей у перевізників нема. Запитання: де витрати на амортизацію, де витрати на купівлю нових автобусів? Тариф 2018 року – 4 гривні економічно не обгрунтований. Ну, він може бути задіяний, але тоді не має виникати до перевізників ніяких питань стосовно нових автобусів, якості перевезень, нормальних водіїв, тому що за нормальних умов на кожну машину має припадати три водія, вони мають працювати по 8 годин за кермом. У Херсоні бігають в основному автобуси з малою кількістю місць і, відповідно, калькуляція поїздки в маршрутному таксі буде значно вища, ніж в тому ж «Богдані» сорокамісному. Крім того, велика довжина маршрутів – понад 30 кілометрів – це суттєві витрати на паливо і не забувайте про те, що більша частина цих маршрутів проходить приватним сектором, для пасажиропотоку це все-таки досить мало. Ну і ще робота маршрутного транспорту неефективна через дублювання маршрутів різними перевізниками. У нас є маршрути, які на 70% дублюють один одного. І ви можете побачити, що на зупинках стоять по дві-три машини одночасно, хоча такого бути не повинно, це гонки, це небезпека, - зазначив Дмитро Карлюка.

При цьому представники робочої групи наголошують, що ніколи не були проти підвищення тарифу, просто прагнули покращення сервісу у маршрутному транспорті Херсона.

- Ми знаходимося у заручниках приватних перевізників, вони нам диктують свої правила. Цифри, які перевізники надали в січні 2017 року, коливалися в межах 10-12 гривень за одну поїздку. Завдяки таблиці, розробленій науковцями, стало видно, які цифри не відповідають дійсності. Зрозуміло, що зараз буде дуже важко підняти тариф до економічно обгрунтованого. Йдеться про поетапне підвищення з виконанням умов перевізниками.

Перша умова – оснащення всіх автобусів трекерами з публічним доступом до даних, як зараз ми спостерігаємо за роботою тролейбусів. У нас кожен водій хоче їхати в годину пік, з перевантаженням, а ввечері чи в обідню перерву вони не хочуть їхати, тому що з цього рейсу вони мало заробляють. Але треба розуміти, що за цілий день, у сумі всіх рейсів, якщо навіть якісь з них збиткові, підприємство заробляє. І на третьому етапі ми пропонуємо впровадити електронний квиток, - зазначив громадський активіст Ярослав Концевий.

Члени робочої групи кажуть, що незаангажовані

З огляду на свої напрацювання, робоча група рекомендує Херсонській міськраді затвердити дворічний плановий графік підвищення тарифів на автобусні перевезення, тобто, поетапне зростання до «економічно обгрунтованого рівня» за одну поїздку. Звинувачення у непрозорості і заангажованості у робочій відкидають.

-Ми рахували і газ, і бензин, і дизельне пальне за кожним конкретним маршрутом. Я вам скажу навіть більше – перевірники намагалися будь-якими засобами підвищити собівартість, наприклад, включали сім шин на машину.

Ми коли почали працювати, в чому нас тільки не звинувачували, в тому що ми працюємо на перевізників, а останні звинувачували, що ми працюємо на конкретного перевізника. Але хочу сказати, що в цю робочу групу я прийшов працювати на волонтерських засадах, мене запросили громадські організації. Я абсолютно нейтральний, тому що не їжджу маршрутками, - зазначив доцент економічної кафедри Дмитро Карлюка.

Пропозиції робочої групи спочатку мають розглянути у депутатських комісіях, а вже потім вони, у повному або частковому складі, увійдуть до проекту рішення. Останній розглядає сесія міської ради.

Читайте також: Топ-скандали-2017 на Херсонщині: "маршрутна лихоманка" 

Новини по темі

Коментарі

Віктор, 10.08.2018
Все це маєчня. Треба зробити муніципальний автобусний парк, розігнавши всі ці приватні шарашкиЮ де водій не має соціального захисту, нормального технічного і медичного забезпечення, де він сам на сам з проблемами, які повинні бути вирішуватися керівництвом автопарку. До того надприбуток власників-первізчиків повинен йти не в їх кишеню, а в міський бюджет. Ось тоді буде і вирішувати питання про підвищення тарифів, а так , "робоча група" -лобисти власників, які , нічого не роблячи для поліпшення якості перевозок, жадібно лізуть у кишеню мешканців.

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину