Pik
Сьогодні, 09 Квітня 2020
16.12.2019
564
0

У Херсоні планують облаштувати велоінфраструктуру

У Херсоні планують облаштувати велоінфраструктуру

На сайті Херсонської міської ради з'явився проєкт Програми розвитку велосипедної інфраструктури Херсона на 2020-й рік. Це перша спроба документально затвердити те, заради чого активісти велоруху борються вже протягом кількох років. Про це повідомляє Кавун.city


Окрім так званих профільних управлінь Херсонської міської ради, співрозробниками є три громадські організації: «ВелоХерсон»,  «Імпульс Херсонщини» та «Спільно HUB». Саме ці три громадські організації вже тривалий час переймаються велоінфраструктурою в місті та намагаються впроваджувати велосипедну культуру. 

Про що програма

Попередньо на виконання програми планують залучити всього 620 тисяч гривень міського бюджету та 210 тисяч з інших джерел. Якщо порівняти це зі станом доріг у місті та необхідністю не лише зробити розмітку для велосипедистів, а й забезпечити інші умови пересування, це не так багато. Більш того, це одна з небагатьох програм, яка передбачає не лише бюджетне фінансування, а й інші джерела.

Впровадження Програми розвитку велосипедної інфраструктури у м. Херсоні на 2020 рік (далі ‒ Програма) повинно сприяти розвитку велосипедного транспорту як одного з основних для пересування громадян у межах міста та зменшенню інтенсивності руху автотранспорту на міських дорогах загального призначення, скороченню нелегітимного паркування автомобілів на тротуарах та у паркових зонах, зниженню загазованості повітря, а також зменшенню рівня шуму в місті та поліпшенню здоров’я мешканців завдяки активному способу пересування, скороченню соціального розшарування у середовищі. Адже у цілісно структурованій транспортній системі люди будуть менш схильними до використання автомобілів. 

В програмі навіть йдеться про ріст забруднення повітря автомобілями та відповідність умов руху у місті Херсоні європейським стандартам. 

Створення велосипедної інфраструктури стане значним внеском у розвиток європейських цінностей суспільства та туризму міста Херсона.

Які проблеми вирішить програма

Наразі у Херсоні склалась непроста ситуація з розвитком велосипедної інфраструктури, а саме:

— відсутність у достатній кількості велосипедних доріжок/велосмуг;

— не пристосовані проїжджі та пішохідні частини для руху велосипеда;

— не розвинута система реконструкції та перебудови об’єктів транспортної інфраструктури до відповідності національним та європейським стандартам, де обов’язково повинна бути наявність велосипедних доріжок тощо;

— підвищення травмування та летальності велосипедистів;

— зниження туристичної привабливості міста;

— зниження соціально-економічного потенціалу розвитку велосипедного бізнесу;

— зниження мобільності громадян та стану їхнього психологічного та фізичного здоров’я.

До речі, про зниження туристичної привабливості міста — особливо цікаво, адже щороку на розвиток туризму витрачають чималі кошти і звітують про прогрес. Звісно, ми також знаємо про те, що туристична привабливість Херсона доволі невисока, але чи не вперше про це йдеться у чиновницькій програмі.

Мета програми:

Програма спрямована у першу чергу на створення належних умов для велосипедистів та забезпечення врахування потреб велосипедистів під час будівництва та реконструкції доріг і вулиць загального призначення. Програмою передбачається створення схеми мережі велодоріжок і велосмуг разом із супровідною велоінфраструктурою та їхній поступовий розвиток у місті шляхом будівництва, реконструкції, капітального ремонту тощо.

Яким вулицям «пощастить» першим

У програмі також йдеться про перші об'єкти, які мають бути облаштовані у відповідності до концепції. Отже, в програмі передбачено внесення змін до проєкту 24-18-ПЗ «Капітальний ремонт та влаштування велосипедних доріжок в Таврійському мікрорайоні (проспект 200-річчя Херсона, вулиці Полковника Кедровського (Будьонного), вулиці 49-ї Гвардійської Херсонської дивізії, вулиці Покришева, зʼєднання вулиці Полковника Кедровського (Будьонного) та Миколаївського шосе) в місті Херсоні».

Таким чином, ці ділянки мають стати першими в Херсоні, облаштованими для велосипедистів.

Паркування для велосипедів

Велосипедна П-подібна парковка (стійка) є невід’ємною частиною велоінфраструктури. Програма передбачає, що велопарковка не має бути перешкодою для руху інших. Не варто облаштовувати велопарковку безпосередньо на маршрутах руху пішоходів та автомобілів.

Традиційна П-подібна стійка є найкращим варіантом велостійки. Вона дозволяє кріпити велосипед одночасно за колесо та за раму, що значно знижує ймовірність крадіжки. Вкопана у землю стійка служить вдвічі довше за прикручену на анкерні болти.

А наша редакція ділиться досвідом того, як облаштовані велопарковки в Німеччині, а саме — в Берліні.

Звісно, не обійшлось у програмі без просвітницької діяльності та просування ідеї здорового способу життя завдяки подорожам на велосипедах. 

Звідки кошти

Програма, як уже зазначалось, передбачає фінансування у сумі 830 тисяч гривень, з яких 620 — кошти міського бюджету, 210 — має бути залучено управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури та зв’язку Херсонської міської ради у партнерстві з Громадською організацією «Вело Херсон» у рамках проєкту «ВелоМіста», який організує Громадська організація «Спільно HUB», за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Варто зазначити, що ухвалення програми — це лише перший крок: для її фінансування далі має бути затверджена ще й бюджетна програма, тобто необхідно передбачити кошти в бюджеті.

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

Зараз читають

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину