Pik
Сьогодні, 27 Січня 2020
10.12.2019
485
0

Школярка з Херсону потрапила до національного фіналу "Молодь дебатує"

Школярка з Херсону потрапила до національного фіналу "Молодь дебатує"

Крістіна Кушніренко з Херсонського академічного ліцею стала півфіналісткою національного проєкту "Молодь дебатує". У міжрегіональному турнірі, який проходив у Одеській приватній гімназії "Мрія", вона увійшла у четвірку найкращих.. В цьому році міжрегіональні дебати проходять у Львові, Житомирі, Запоріжжі та Одесі. Тема одна на всіх: "Чи варто започаткувати офіційний день багатокультурності в Україні?". В кожному місті обирають чотирьох найкращих. Так складається перелік 16 дебатантів та дебатанток для участі у вирішальних національних дебатах у Харкові.

Методика Jugend debattiert з'явилась у Німеччині 2001 року. Її основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.

Крістіна Кушніренко дебатує вже другий рік. Минулого року вона теж пройшла до півфіналу, але пройти далі не вийшло. Цього року дебатантка має намір підкорити останню стадію.

"Цього року мені вже було простіше, бо був досвід. Хоча можна було підготуватися і краще, — зізнається школярка. — Рівень підготовки учасників був гідним, дебати вийшли цікавими, бо ми змогли розглянути всі можливі аргументи по темі".

За форматом дебатів, тема завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти "так" або "ні". І учасники та учасниці мають готувати аргументи для обох точок зору, бо яку зі сторін вони будуть представляти, вирішує жеребкування перед початком дебатів. Підготовка до дебатів — ключова складова успіху, кажуть організатори. Під час пошуків аргументів для протилежних думок дебатанти та дебатантки вчаться критичному мисленню, плюралізму думок, демократичним принципам.

"Для багатьох дітей це — один з декількох гуртків. Особливо у великих містах. Але є діти, які розуміють цінність дебатів, розуміють, для чого вони беруть участь в них, — говорить координатор "Молодь дебатує" в Україні Ольга Борисенко. — Заради цих дітей, напевно, й варто займатись цим проєктом".

Крістіна Кушніренко згодна, що дебати навчають учасників та учасниць важливим вмінням — шукати й аналізувати інформацію, допускати існування відмінних від твоєї думок.

"Розвивається критичне мислення, яке дозволяє бачити проблеми з точки зору опонента, навіть в побуті, — говорить дебатантка. — Дивлюся на речі, як мені здається, більш об'єктивно. Навіть з мамою стало простіше, я іноді бачу та визнаю, що неправа. Але частка правди є у кожного".

Під час дебатів у питанні "Чи варто започаткувати офіційний день багатокультурності в Україні?" Крістіна відстоювала позицію "ні" ("КОНТРА" на дебатному сленгу). Під час підготовки сформувала і власну думку — нейтральну. "Чесно, після того як я вивчила всі аргументи, я не можу встати ні на одну зі сторін, — говорить школярка. — В обох є приблизно рівна кількість аргументів, обидві позиції мають слабкі й сильні місця. Питання навіть не в тому, вводити такий день мультикультурності, чи ні. А скоріше — як саме це робити".

Разом з дебатанткою з Херсону в національних півфіналах та фіналі у Харкові візьмуть участь Кристіна Єфімчук з ЗОШ №1 Южноукраїнська (Миколаївська область), Олег Панін з Одеського автомобільно-дорожнього коледжу та Вадим Войкін з Одеської приватної гімназії "Мрія". Загалом, у проєкті у 2019 році взяли участь 1000 школярів та школярок з 54 навчальних закладів по всій Україні.

"Я часто бачу у соцмережах коментарії на кшталт "Досить дебатувати, треба діяти!", кажуть, що дебати це балачки, які відволікають від вирішення питань, — розповідає координаторка проєкту та голова журі Ольга Пішель. — Іноді людям здається, що краще прийняти низку стандартних рішень й забути про проблеми. Але я впевнена, що перш ніж вирішувати будь-яку проблему, чи то національного масштабу, чи шкільного, треба її зрозуміти, розібратися. Кращого засобу це зробити, ніж вільні виважені дебати, не існує. Це — основа демократії, тому ми вважаємо навчання дітей основ демократії нашою головною місією".

Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини і методичної підтримки Jugend debattiert.

Теги:

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

Зараз читають

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину