Pik
Сьогодні, 01 Октября 2020
11.05.2020
796
0

Що робити, якщо оплачений туристичний тур «згорів» через карантин

Що робити, якщо оплачений туристичний тур «згорів» через карантин

В Україні короновірусна хвороба COVID-19 визнана обставиною форс-мажор. Саме цим туроператори зараз обґрунтовують свою позицію за неповернення туристам грошей за оплачені тури і рекомендації перебронювати свою подорож на більш пізню дату.
Проте, згідно чинного законодавства України, зокрема, ст. 617 Цивільного кодексу, обставини непереборної сили або форс-мажор не звільняють сторони від необхідності виконання зобов'язань. З іншого боку, форс-мажор є підставою:
- для звільнення сторін від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов'язань за договором, якщо воно сталося внаслідок обставин непереборної сили;
- продовження терміну виконання сторонами своїх договірних зобов'язань, якщо обставини непереборної сили вплинули на ці терміни.
Таким чином, туроператор не звільняється через визнання COVID-19 обставиною форс-мажор від виконання своїх зобов'язань. Аналогічна норма передбачена і профільним Законом «Про туризм». Його положення прямо вказують: туроператор у разі настання форс-мажорних обставин звільняється від відповідальності перед туристом за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування, але не від виконання зобов'язань за таким договором.
Закон України «Про туризм» передбачає можливість туриста відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку подорожі та вимагати повернення коштів за невиконаний тур, але зробити це можливо за умови відшкодування туроператору (турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов'язаних з відмовою.
Туроператор для організації подорожі несе витрати:
- страхуванням відповідальності;
- організація перельоту турист;
- організація проживання.
Розмір таких витрат може досягати 90 % вартості туру, які туристу повернуті не будуть.
Тож, як бачимо, у туриста є право вимагати повернення коштів, сплачених за тур. Проте розмір повернутих коштів може бути зменшений на суму фактично здійснених витрат.
В умовах коронавірусної пандемії слід шукати з туроператором компроміс. І, якщо це для туриста прийнятно, перебронювати подорож на більш пізню дату.

У разі виникнення порушень норм діючого законодавства зі сторони фінансових установ треба звертатися до управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області м. Херсон, вул. Старообрядницька, 34, тел. 263606, 0913319890 (Viber).

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

Зараз читають

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину