Відомий румунський режисер Раду Гілаш вперше поставив виставу в Україні, і зробив він це у Херсоні, повідомляє ПІК.
Прем’єрний прес-показ спектаклю «Межа або в контейнері» вже відбувся у театрі ім. М. Куліша – на «сцені під дахом». Херсонські підмостки автор обрав не випадково. Раду Гілаш не раз брав участь у міжнародному фестивалі «Мельпомена Таврії» з виставами, які, при всій жорсткості обраної тематики, глядач сприйняв «на ура».
Непростою для перегляду, напруженою психологічно виявилася й нинішня постановка. Виставу створено за п’єсою молдавського драматурга Костянтина Кеяну, написаною ще 10 років тому. В основі сюжетної лінії твору і спектаклю за ним – непросте життя нелегалів, які заради більш-менш пристойного заробітку в Європі залишили Україну і родини в ній. Вже з перших хвилин постановка викликає у глядача складні асоціації, ти ніби потрапляєш у пастку, закритий контейнер, з якого можна не вийти живцем: «сцена під дахом» забезпечує ефект присутності. Напружену атмосферу в залі доповнює оркестровий супровід – барабани гатять так, наче калатає серце, згодом, стає зрозуміло: саме це автор мав на увазі, адже серце одного з головних героїв таки не витримує, намагаючись дістатися Європи у тісному товарному контейнері, чоловік дорогою помирає… Сприйняття вистави відбувається й через оригінальні декорації – це сценічне рішення херсонського художника-постановника Ольги Гоноболіної.
Головних героїв у виставі троє: всі жадають кращого життя закордоном, але втілити мрію вдасться лише одному з них, наймолодшому. Також у центрі постановки і жіноча доля – матері одного з чоловіків доводиться мити туалети на чужині, аби заробити на синове майбутнє, але гроші тому не знадобляться, бо син гине у контейнері…
Зіграли у виставі винятково херсонські актори. Образи реалістично втілили Євген Гамаюнов, Руслан Вишневецький, Костянтин Рогань, Антон Лисенко, Валерій Гайфуллін, Ружена Рубльова. Сам режисер після прем’єри «Межа або в контейнері» дав зрозуміти – цією постановкою прагнув підкреслити зовсім не те, як погано в Україні, а те, що чужинців-нелегалів у Європі ніхто не чекає, треба розвивати свою країну, а не їхати зі своєї у складний й для неї час, втрачаючи національну ідентичність.
«Так, нам відкрили туристичні візи і ми можемо подивитися на красиву Європу. Але подивитися - це одне, інша справа – жити. Я там інколи жив, бо працював, і розумію що, як говорить один мій герой, не кожна цукерка відповідає красивому фантику. Українці поки не знають, до чого прагнуть. Європа – це звісно, добре, можна говорити, можна купувати, якщо гроші будуть, якщо будуть їхні зарплати, але стаючи англійцями, литовцями, поляками, напевно, почнемо розуміти, що втрачаємо своє, власну ідентичність. І онуки вже не будуть українцями, не знатимуть української мови… я хочу, щоб українці зрозуміли, що ця країна йде вгору і життя будувати варто тут, щоб люди вимагали від держави, від вищих органів, щоб побудували дороги, автостради, і тоді Європа прийде сюди, вона буде правильно ставитися до нас, а ми – до неї. Ми, українці, там нікому не потрібні, треба будувати тут», - зазначив Раду Гілаш.
За словами режисера, наслідки масового виїзду за «довгим карбованцем» закордон він вже спостерігав у Румунії, якою хвиля нелегального заробітчанства прокотилася років 10 тому. Але у випадку з цією країною вийшло ще не так сумно, бо із вступом у Євросоюз і підвищенням рівня життя румуни стали повертатися додому і будувати життя в рідній країні. Цього ж автор бажає і Україні, яку, він запевняє, дуже любить.
На саму виставу у режисера грандіозні плани. Її Гілаш розраховує якомога більше показати в Україні, адже переконаний, що тут її зрозуміють, а потім спектакль «Межа або в контейнері» автор збирається представити на суд румунського, болгарського, польського глядача і, можливо, навіть повезти постановку до Індії і Тайваню.
Марина Савченко
Новини по темі
Коментарі
Залишити коментар
Останні новини
Останні відеорепортажі
Останні фоторепортажі
Зараз читають
наверх
Підписатися на новини
Запропонувати новину