Pik
Сьогодні, 25 серпень 2019
23.09.2014
207
0

Проїзд у маршрутках: Мер не вирішував. Голосували депутати. Рахували громадські активісти

Проїзд у маршрутках: Мер не вирішував. Голосували депутати. Рахували громадські активісти

Херсонці зранку у маршрутках цікавилися один у одного - скільки за проїзд?

Дехто давав лише 2 гривні, аргументуючи це тим, що залишились оголошення, що треба платити 2 гривні (там, де водії обмежились тим, що вивісили оголошення про рішенням виконкому). Хтось дивувався, що вже треба платити 3 гривні і просто смиренно додавав гривню. Були ті, хто почав вимагати квиток - бо зрозуміло, що наше небажання брати квитки в маршрутках «грають на руку» перевізникам.
Кореспондент «ПІК» сумлінно заплатила за проїзд 3 гривні для того, щоб дістатися у мерію і запитати у першого заступника міського голови Ігоря Пастуха - і що далі?

- З сьогоднішнього дня у маршрутках Херсона вартість проїзду 3 гривні. Чому не з вчорашнього дня, чому не з п'ятниці, чому не відразу після сесії міської ради, на якій депутати не проголосували за відміну рішення виконкому про підвищення тарифів (яке, як стверджують експерти, було прийнято з порушеннями - ред).
- Взагалі, рішення щодо прийняття тарифів у відповідність приймає виконавчий комітет. Дійсно, було рішення виконкому щодо підняття тарифу з 2 до 3 гривень. Але потім це рішення було призупинене розпорядженням міського голови у зв'язку з тим, що один з перевізників не пішов на поступки і не уклав додаткову угоду на соціальний автобус. Відповідно до закону України «Про місцеве самоврядування», якщо рішення виконкому призупинене розпорядженням міського голови, далі воно розглядається на найближчій сесії.
Відбулася сесія - у п'ятницю (12 вересня - ред.) , а у вівторок (16 вересня - ред.) продовження. Три чи чотири рази виносив міський голова питання щоб скасувати (рішення виконкому - ред.). Депутатський корпус не проголосував. Тому воно набуло чинності після оприлюднення. Оприлюднення відбулося в нашому офіційному виданні «Херсонському віснику» в четвер (18 вересня - ред.). Я думаю, що просто перевізники, можливо, не хотіли заплямувати День міста, тому вони прийняли рішення щодо підняття тарифів з вівторка (23 вересня - ред.). Ну, я так думаю. Хоча це питання до перевізників.
- Про соціальні автобуси. Хіба вони є панацеєю? Зима на носі - поки людина дочекається той соціальній автобус... Чи не думала міська влада захистити соціально херсонців інших шляхом, хоча б родини з дітьми - домовитись з перевізниками про пільгові квитки для школярів. Тим паче, що є затримки з виплатами зарплати, є «заморожені» зарплати - а не у кожного херсонця є доларова «заначка».
- Мені невідомо, що десь є «заморожені» (зарплати - ред.), затримки є, так. Знаєте, у нас є міста (в Україні - ред.), які за територією і кількістю населення схожі з Херсоном. От наприклад, Кіровоград - у них тариф 3 гривні.
- Але ж є інші міста, де інша ситуація і з тарифами, і з якістю перевезення...
- Наприклад?
- Луцьк.
- 2 гривні 75 копійок.
- За інформацією ЗМІ, там є короткі і довгі маршрути. Чому херсонська влада не пішла саме таким шляхом? І чому не прислухалися до думки тих, хто вважав, що не можна, щоб аудитори виходили з даних, які їм надали самі перевізники? Чому міська влада не провела серйозний аудит цієї галузі?
- Мені важко сказати, який аудит серйозний, а який - ні. Аудит проводили, по моєму, дві чи три компанії, які мають відповідні сертифікати, ліцензії. Аудитор відповідає за кожну цифру, яка там є. Дійсно, у нас були проблеми з аудитором. У нас, при міському голові, створена громадська рада, вона розподілена на певні напрямки роботи. Робоча група (що займається напрямком «транспорт») - якщо не помиляюсь, там чотири чи п'ять осіб від громадськості, які аналізували пасажиропотік. Тому що це основна складова, яка стоїться у базі тарифоутворення (плюс мінімальна заробітна плата, плюс паливо). Вони їздили (по-моєму, майже тиждень), і порахували, який є пасажиропотік. І вони дали свої рекомендації , що на теперішній день тариф має бути 2,50- 2,75 (в залежності від довжини).
Але, враховуючи те, що у нас попереду зима і перевізникам треба звернути увагу, перш за все, на безпеку - «перевзути» свої транспортні засоби і враховуючи аналіз, який у нас є...(тому вирішено було підняти тариф до 3 гривень - ред.).
Ми говоримо, що Черкаси, яке по території і по чисельності (населення - ред.) - 3 гривні, Полтава - 3 гривні, Кіровоград - 3 гривні. Дві гривні є тільки в одному місті - це Суми.
Я не захищаю і не кажу про те, що необхідно, щоб було 3 гривні. Я кажу про те, що таке рішення прийнято, воно непопулярне рішення, але його прийняв не міський голова. Його прийняли депутати.
- Але ж якість перевезення... Вчора я їхала на маршрутці ввечері за 2 гривні і двері автобуса погано зачинялися. Сьогодні зранку я їхала у тій же маршрутці, з погано зачиненими дверима, але вже за 3 гривні. Якість перевезень від того, що ми платимо більше, у Херсоні не змінюється...
- Ви розумієте, що у нас порахувала громадськість, що мав бути тариф 2,75?! А у нас маршрутки їздили вчора, позавчора, місяць тому, два місяці тому - їздили собі в збиток. Розумієте? Зараз ми, звичайно, будемо звертати увагу перевізників (на якість - ред.). Більше того, ми зараз наполягаємо на повній, стовідсотковій диспетчеризації - в кожному автобусі має бути GPS-навігатор. Він буде відслідковувати графік руху.
- Що з квитками? Чи може міська влада жорстко наполягати на тому, щоб всі перевізники в обов'язковому порядку видавали квитки пасажирам? Можливо, перевізники більше заробляють, ніж ми думаємо, можливо, менше - чому не проводиться цей облік?
- Я б хотів звернутися через вас до херсонців: нехай вони дійсно беруть квитки, щоб міській владі легше було аналізувати дохідність наших перевізників. Я не можу змусити наших громадян, щоб вони купували квитки.
- Громадян ні, але перевізників - можна...
- Щоб вони казали: візьміть, будь-ласка, квиток - ну це ж буде смішно...Якщо людина не хоче, ніхто з перевізників не відмовляє в продажу квитків. Багато перевізників є приватними підприємцями, багато перевізників є на єдиній системі оподаткування, і закон не передбачає, що вони повинні видавати квитки. Але тим не менше, якщо пасажир вимагає, то мені невідомі такі факти, щоб водій не дав квиток.
- Чи не передбачає влада діяти на цьому ринку більш активно - і за допомогою комунальних підприємств «виштовхувати» тих, хто не хоче нормально працювати?
- У нас є закон і влада повинна діяти в його межах. Ми не можемо «виштовхувати». Навіть економічно. Є договір, і до кінця цього договору, якщо перевізник виконує всі умови, то ми зобов'язані виконувати наші умови. У нас створена робоча група в управлінні транспорту, яка аналізує, виїздить на певні маршрути. І працівники управління транспорту, як замовник, вони контролюють виконання договірних відносин з перевізником. Ви хочете - от сьогодні тариф 3 гривні - і щоб за пів дня все стало чудово?! Це неможливо. Ви знаєте, яка у нас економічна ситуація в країні досить важка, ви знаєте, що і паливо піднялося в ціні і запасні частини на автобуси. Тим не менш, вони працюють...

 

 

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину