Pik
Сьогодні, 23 Февраля 2018
21.01.2018
297
0

Проект, реалізація якого долучить Херсон до нових міжнародних транспортних коридорів

Проект, реалізація якого долучить Херсон до нових міжнародних транспортних коридорів

В Посольстві Турецької Республіки в Україні, 17 січня, була проведена презентація та обговорення Пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства реалізації проекту «Модернізації об'єктів портової інфраструктури Херсонського і Скадовського морських торговельних портів і їх ефективного розвитку», поданого на розгляд Міністерства інфраструктури групою компаній «Співдружність».

Ініціатором проведення презентації виступив «Балтійсько-Чорноморський економічний форум», група компаній «Співдружність» та Посольство Турецької Республіки в Україні.
У презентації взяли участь Посли та представники Посольств Білорусі, Казахстану, Литовської Республіки, Туреччини, координатор економічних програм ГУАМ, представник Міністерства інфраструктури України, голова Херсонської обласної державної адміністрації Андрій Гордєєв, мер міста Херсона Володимир Миколаєнко, мер міста Скадовськ Олександр Яковлєв, Народний депутат України Микола Паламарчук, начальник комерційного відділу ДП «Херсонський морський торговельний порт» Наталія Бизюкова, представники бізнесу з різних країн Європи і Азії.

Процедура Презентації та обговорення техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства реалізації проекту «Модернізації об'єктів портової інфраструктури Херсонського і Скадовського морських торговельних портів і підвищення ефективності їх використання», розпочата 14 грудня 2017 року на території Посольства Литовської Республіки в Україні була продовжена 17 січня 2018 року на території Посольства Турецької Республіки в Україні.

Проект ТЕО здійснення державно-приватного партнерства, підготовлений групою експертів з Литви та України, було внесено ГК «Співдружність» на розгляд Міністерства інфраструктури України з 8 листопада 2017 року.

Під час презентації було відзначено, що дана ініціатива здійснена спираючись на положення Закону України «Про державно-приватне партнерство» та розробленої Міністерством інфраструктури «Національної транспортної стратегії України до 2030 року», згідно з якою, Херсонський морський торговельний порт повинен був бути переданий в концесію в 2017 році.

Проектна пропозиція представили генеральний директор ГК «Співдружність» Віктор Попов і керівник експертної групи розробників проекту, доктор економічних наук, професор Ірина Запатріна. Зокрема, Ірина Вікторівна звернула увагу на залежність успіху реалізації даного проекту від термінів прийняття рішення щодо початку його реалізації, шляхом підготовки та проведення відкритого конкурсу.

З огляду на проглядаються тенденції падіння вантажообігу по Херсонському і особливо по Скадовському морським торговельним портам, затримка з початком практичної реалізації проекту ставить його успішність і можливість ефективної реалізації під загрозу. При цьому тенденції, які спостерігаються по Скадовському МТП свідчать про явні погрози його існування (проектна потужність - 1,3млн. Тон в рік, фактично оброблено в 2016р. - 32,9 тис.тон). Було відзначено, що з 4-х морських портів Херсонської області, порти Генічеська та Хорлів, на даний момент, вже не функціонують.

Голова Херсонської ОДА Андрій Гордєєв відзначив важливість ефективної реалізації проектів реформування і розвитку Херсонського і Скадовського морських торговельних портів, звернувши увагу на їх роль у розвитку як аграрного так і промислового потенціалів області, зміцнення інвестиційної привабливості регіону.


Детальне обговорення сегмента проекту розвитку Скадовського морського порту, пов'язаного з передбачуваними заходами, спрямованими на поліпшення поточного стану рекреаційної зони (прилеглої території міського пляжу) показали реальність цього плану. Голова Херсонської ОДА та ініціатор реалізації проекту відзначили передбачене узгодження планів роботи порту в курортний сезон.

Мер міста Херсона досить жорстко висловився на адресу бюрократичної тяганини в коридорах Міністерства інфраструктури України, через які затримується процес підготовки і проведення відкритого конкурсу з визначення приватного партнера для реалізації запропонованої моделі державно-приватного партнерства з модернізації та ефективному розвитку Херсонського морського торгового порту. При цьому зазначивши, що з ініціативою розробки даного проекту до мають позитивний досвід реформування морського порту Клайпеди, міська влада Херсона звернулися ще в 2014 році.
 
Готовність, спільно з ініціаторами проекту, взяти участь в його реалізації підтвердив морський порт міста Трабзон (в листопаді 2017 року був підписаний меморандум про співпрацю керівником даного порту і генеральним директором ДК «Співдружність» Віктором Поповим).

Готовність в наданні допомоги в ефективній реалізації проекту, за участю морського порту Трабзона і представників турецького бізнесу, зазначив Надзвичайний і Повноважний Посол Турецької Республіки в Україні Йонет Джан Тезель.

Важливість і перспективність даного проекту зазначив радник Посольства Білорусі в Україні Юрій Колесов, зазначивши зацікавленість і готовність участі Білорусі у взаємовигідній реалізації пропонованого ініціаторами проекту транспортного коридору від Клайпеди через Білорусь до морського порту Херсона.

В процесі обговорення проекту, спираючись на вже досягнуті домовленості між сторонами, підписані з ГК "Співдружність" меморандуми, було запропоновано ініціювати створення і розвиток нового транспортного коридору Клайпеда-Білорусь-Херсон-Трабзон з виходом через Грузію і Азербайджан, на Каспійський порт Баку з приєднанням до "центральному транспортному коридору" "нового шовкового шляху".

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину