Pik
Сьогодні, 21 Січня 2021
21.05.2017
506
0

Невгамовна баба Пріся освоїла і херсонські степи

Невгамовна баба Пріся освоїла і херсонські степи

На другий день "Мельпомени Таврії" господарі фестивалю показали одну з прем'єр сезону, що відбулася в театрі М. Куліша навесні цього року.

П'єса "Баба Пріся або на початку і наприкінці часів" стала дуже популярною за останні три роки. Баба Пріся крокує, а вірніш топцює від театру до театру, від Києва до Львова, від Львова до Москви. Тепер невгамовна баба освоїла і херсонські степи.

Мешкає баба Пріся разом з дорослою дочкою, яку покинув чоловік та з дорослим, розумово неповноцінним онуком. Три покоління в одній занедбаній хаті, представленій у виставі дерев'яною конструкцією, схожою на підкошений часом сарай (художник-постановник Ольга Гоноболіна). Живуть там доволі мирно, майже не звертаючи уваги на побутові негаразди. А негараздів вистачає, бо світ їх вже багато років поділений навпіл: на зону і не-зону; зону відчуження, спадщину Чорнобиля та на весь інший світ, що видається їм ворожим та малозрозумілым; світ сучасний та світ традицій, поганих чи ні, але своїх. До дбайливо збережених традицій відноситься зокрема і охорона лісу від людських посягань, дружба з лісовою нечистю, віра в ритуали й прикмети. Деякі з глядачів навіть порівнювали бабу з Мавкою Лесі Українки. Та тільки який тут ліс - радіаційний, з галюциногенними грибами (що світяться в руках пекельним червоним кольором і якими пригощається стара "мавка") - така у нього і берегиня. Очікувано специфічна. Ось тільки виконання Олени Галл-Савальської, при всьому потужному темпераменті і яскравій фактурі якої, викликає легке здивування - і ось це берегиня лісу, остання охоронниця своєї сім'ї і землі? З солдатським гумором (в око впадає пряжка солдатського ременя на спідниці героїні), з грубуватими звичками швидше в дусі тьоті Соні з Одеси, ніж поліської ворожки. Настільки (заплановано чи ні) інша в порівнянні з рештою героями постановки, що періодично виникає відчуття, що вона грає свою власну виставу.

Драматург Павло Ар'є написав п'єсу. Режисер Павло Арє її переказав на херсонській сцені. Ставити самого себе крок ризикований. Ар'є наважився на нього, мабуть, аби показати, як саме її потрібно ставити. Чи відкрилися при цьому в п'єсі якісь додаткові змісти? Чи відрізняється і в який бік ця Баба Пріся від багатьох уже поставлених? Залишемо це на розсуд глядачів. Але очевидно одне - херсонської публіці полюбилася баба, така, якою її представив херсонський театр, а в театрі глядач завжди правий.

 

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

Зараз читають

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину