По мнению эксперта Института Политического Образования Александра Солонтая, лидера политической партии «Сила людей», на днях посетившего Херсон, одной из самых проблемных отраслей в Украине является образование. Сферу необходимо реформировать и как можно быстрее, иначе получим необратимые последствия.
Самый главный бич отечественного образования - низкое качество, что влияет на уровень кадров, получаемых для разных отраслей. Аналитик констатирует, что большинство выпускников средних школ не владеют в совершенстве хотя бы одним иностранным язык, а такие знания сегодня необходимость.
- Дуже хороший спосіб доторкнутися до кращої освіти - зробити так, щоб випускники старших класів вільно володіли іноземними мовами. Але тоді що станеться - ми просто втратимо всіх абітурієнтів. Так, краще б ми дали їм всім хорошу, якісну мову і досвід заробляння грошей змалку - з 14-15 років, і тоді в 17 років вмієш заробляти, маєш закордонний паспорт, знаєш мову - будеш вчитися в найкращих вузах у світі, ще й на себе заробляти. Нам це буде значно дешевше. Але на практиці ми собі цього не дозволимо. Тому, на мою думку, компромісним рішенням буде все ж таки працювати над українською системою освіти, - отметил эксперт.
Как считает Солонтай, первое, что должна слелать Украина в реформировании образования, это поставить в равные условия учебные заведения всех форм собственности. Ведь выделяя миллиарды на «бюджетные» вузы, государство не получает ожидаемой отдачи в виде качественно подготовленных кадров.
- У нас може бути самий захудалий вуз, але в ньому держава розміщує замовлення. Тобто, наші з вами податки держава збирає і кидає туди, щоб типу підготувати спеціаліста. В той же час в Україні є вищі навчальні заклади, наприклад, Український католицький університет, сучасний, нормальний, без корупції, з якістю, і що, скільки держава в цьому топ-вузі України замовила місць? Нуль. Чому? Бо він приватний, тому ми там не замовляємо, а якщо він державний, то ми там замовляємо, навіть якщо він нищівної якості. Де логіка? Гроші мають піти туди, де є якість. А хто визначає де якість - людина, гроші треба пустити за абітурієнтом, незалежно від того, яку форму він вибрав, говорит Александр Солонтай.
По убеждению аналитика, лишь такой подход усилит конкуренцию между учебными заведениями. Часть из вузов, в том числе, частных, «рвонут» вперед, ну а слабые, дающие «нулевые» знания, отомрут. Второй шаг в реформировании образовательной сферы Солонтай видит в пересмотре принципа начисления стипендий. Данная выплата дожна быть не только помощью, но и вознагражднием за уседные старания, не зависимо от того, на какой форме учится студент.
- Що це за прикол: якщо я вчуся на державній формі, тобто, мені вже дали податки ваші, то мені ще й можуть дати соціальну стипендію? А якщо я ваших податків не беру, за свої вчуся, то навіть якщо виграю всі олімпіади в України, отримаю всі рейтинги, мені все одно стипендію не дадуть... Винагорода, допомога має приходити кращим і цей кращий має вимірюватися не за принципом того, хто платить за мою освіту - платники податків, я сам, чи мої батьки. Таким чином ми отримаємо справжні рейтинги всіх, хто найкраще вчиться.
Также, по мнению Солонтая, государство должно разработать систему финансового стимула для преподавателей. Поскольку именно из-за низкого жалования молодежь не видит перспектив оставаться и расти на преподавательской работе, часто уезжая заграницу. Так Украина теряет ценные кадры, порой, навсегда. Неизбежно реформирование и среднего образования, погрязшего в теневых схемах.
- У нас все менше на карті залишається шкіл, в яких немає зборів. Спочатку починалося зі зборів на вікно, потім на літній ремонт, а тепер це перетворилося на збори на все, що завгодно. В нас в Україні є школи, які вже збирають на зарплату вчителям, офіційно. Тобто, виходить, що в нас декларована безоплатна система освіти перетворюється в систему платної. Але поміряти наскільки це ефективно, тому що вона позапланова, - резюмировал эксперт.
Стоит ли вводить платное школьное обучение в Украине, Солонтай не уточнил, при этом четко дал понять - среднее образование должно быть базовым для каждого ребенка, а еще качественным, а для государства - прозрачным. Так, эксперт считает необходимостью легализации репетиторской деятельности.
- Що виходить, ми є платники податків, офіційним методом не заплатили вчителям достойну зарплату, а вони придумали собі систему як вижити, шляхом запровадження системи репетиторства. При чому ми на це погоджуємося, тому що вони допомагають таким чином реально вивчити програму і підготувати дитину до вступу і ми розуміємо, що сума заробленого офіційно, це не та сума, яка дозволяє їм виживати. Виходить дві реальності: одна офіційна, з низькими зарплатами, вчителями, які виконують план, який виконати не можливо, але хтось намагається, і система другої реальності, яка офіційно не проходить. У нас що, офіційно обліковані в країни репетитори, у нас хтось знає, скільки в країні вчителів паралельно займаються репетиторством? Невідома цифра. Ми всі знаємо, що це тіньова економіка, і ми всі робимо вигляд, що цього немає. Я не проти, щоб викладачі заробили, але все це треба зробити в нормальний спосіб, - считает Александр Солонтай.
Справка: На сегодняшний день в Украине работает 313 высших учебных заведений (98 университетов, 46 акадений, 62 института), 220 из них - государственные.
Коментарі
Залишити коментар
Останні новини
Останні відеорепортажі
Останні фоторепортажі
Зараз читають
наверх
Підписатися на новини
Запропонувати новину