Pik
Сьогодні, 24 Вересня 2018
30.08.2018
339
0

Як повернути кавуни на Дніпро?

Як повернути кавуни на Дніпро?
Про те, що потрібно сьогодні для того, щоб перевезення кавунів та будь-якої іншої продукції річкою в Україні стали звичним явищем і не виклали таку бурю емоцій, як політ комети раз на 100 років. Про це пише  прес-центр ТОВ СП «Нібулон», передає ПІК

Минулого року  компанія «НІБУЛОН» разом з херсонськими сільгосптоваровиробниками відправила перше за останні 15 років несамохідне судно з партією 300 тонн смачних кавунів. Досить неочікувано ця подія підірвала інформаційний простір і стала топ-новиною інформагенцій та соціальних мереж. Історія про баржу з кавунами породила безліч жартів і мемів.

Читайте також: Відома «баржа з кавунами» - кому вигідний такий піар?

На превеликий жаль, у минулому році цей рейс став єдиним у зв’язку з несприятливими для цієї ягоди погодними умовами: через спеку кавуни практично пропали в полі.

Цьогоріч планують, що баржа з херсонськими кавунами зробить кілька рейсів

"У цьому році ми плануємо виконати декілька рейсів. І це не єдина особливість цьогорічного сезону. По-перше, минулорічний рейс склав близько 300 тонн кавунів, перша партія цього року – близько 500 тонн. І це не лише кавуни, а й українські дині, які сьогодні споживають у Великій Британії, Німеччині та країнах Скандинавії. По-друге, «смугастий рейс-2017» тривав більше чотирьох з половиною днів, а у цьому році – трохи більше трьох діб", - йдеться у матеріалі. 

Читайте також: Баржа з херсонськими кавунами прибула у Переяслав-Хмельницький

Отож, чого  досягли під час виконання перших двох «смугастих рейсів» у порівнянні з перевезеннями автотранспортом:

  1. Ягода відмінно збережена після транспортування, адже водні шляхи – це не наші розбиті дороги, тому кияни, купуючи таку продукцію, можуть бути впевнені –  пошкоджень немає.
  2.  Ягода судном постачається при будь-яких погодних умовах.  І навіть якби випали опади, ми б просто закрили трюми суден.
  3. Температурний режим під час такого транспортування – стабільний. Незважаючи на те, що температура на вулиці складала 30-35 градусів, температура води, яка в цьому випадку виступила природним охолоджувачем, склала всього 20-27 градусів.
  4. Кожна партія відправлялась у контейнері висотою не більше 1,20 м, що додатково забезпечило якість збереження.
  5. Збереженню якості продукції сприяє і механізація завантажувально-розвантажувальних робіт. Автомобілі торговельної мережі пристосовані  для приймання і розвантаження контейнерів без ручної праці, не пошкоджуючи  ягоду.

Отже, на черзі вже наступний рейс. За нормальних погодних умов за ним піде і третій, і наступні рейси. Кавуни на Дніпрі вже не будуть викликати таких надзвичайних емоцій в українських громадян, а ввійдуть у реальну практику і стануть надійним способом забезпечення населення якісною ягодою без пошкоджень, так би мовити, від поля до прилавків магазинів як Києва, так і інших міст України.

Кожен кавун має мати етикетку 

"Журналісти не будуть проводжати наші судна з Голої Пристані та зустрічати їх у Переяславі-Хмельницькому, зате сільгосптоваровиробники отримують постійний канал реалізації і надійного перевізника, який може забезпечити якість поставленої сільгосппродукції. А українці, купуючи кавуни у магазині, будуть розуміти, де вирощена ця ягода, і що кавуни доставлені водним шляхом – це кавуни найвищої якості. Для цього необхідно, щоб у нас,  як у цивілізованих країнах, кожен кавун мав етикетку, в якій вказувалося інформація щодо сільгосптоваровиробника і місця вирощування. Це б унеможливило придбання мешканцями України неякісної ягоди, адже відпала б сама необхідність купувати кавуни у сумнівних точках продажу", - йдеться у публікації. 

Чому 15 років баржі не возили кавуни?

"Це – наша мета, якої нам сьогодні цілком реально досягти. Але для того, щоб розібратися, що сьогодні заважає налагодженню надійного шляху постачання не лише кавунів, але  й іншої сільгосппродукції українськими річками, необхідно зазирнути в історію. Тож чому солодка ягода не поставлялася в Україні річковим транспортом останні 15 років?", - розмірковують автори публікації. 

За роки незалежності транспортна інфраструктура України повністю змінилась і не на краще. Причали в столиці та інших містах України практично перестали функціонувати або були віддані іншим власникам, а держава в їхній долі вже ніякої ролі не грала. Баржі, які займалися перевезенням ягоди, практично зникли, пішовши на металобрухт і переплавку для металургійних підприємств. Річкові перевезення виявились безперспективними, адже у радянські часи заміняли малотоннажний транспорт, а з появою великотоннажних автомобілів – стали непотрібними.

На фотографіях ви можете побачити, як раніше вантажились кавуни, і як це робиться зараз – різниця дуже велика.

Змінилась якість кавунів 

З тих пір змінилася і якість кавунів. Сьогодні херсонські аграрії навчилися вирощувати ягоду значно смачнішу, з вищою цукристістю, а головне – без нітратів. У цьому наша компанія переконалася на власному досвіді, адже здоров’я споживача і репутація для нас понад усе.

"Лабораторія нашої компанії  дуже прискіпливо перевірила кавуни на наявність нітратів та інших сторонніх речовин, а також ГМО, тож можемо засвідчити: ягоди, які транспортує своїми суднами «НІБУЛОН», надвисокої якості!", - запевняють у прес-службі. 

У законодавстві не закладено можливості для розвитку річкових перевезень

Дійсно, з радянських часів багато чого змінилось. Змінилась наша країна, але в українському законодавстві, на жаль, досі не закладено можливості для розвитку річкових перевезень. На превеликий жаль, річкові перевезення  сьогодні обтяжуються додатковими податками  і зборами.

Так, під час перевезення річкою необхідно сплачувати рентну плату за використання водних ресурсів, плату за розведення мостів, а плата за проходження шлюзів взагалі збільшилася в три рази. Але найбільше, чим обтяжені сьогодні водні перевезення, – це акцизний податок на пальне, який складає 130 євро за 1 тонну. Таким чином, враховуючи плату ПДВ, загалом на перевізника накладається додаткове навантаження близько 10 тис. грн  на 1 тонну ДП.

Втратили налагоджений ланцюжок поставок

Головне, що ми втратили за ці роки, – це налагоджений ланцюжок поставок між сільгосптоваровиробниками, власниками річкового транспорту, керівництвом портів і  гідротехнічних споруд та ринками збуту. Сьогодні, щоб аграрію транспортувати водою, наприклад, з Херсонської області до Києва кавуни, йому спочатку треба знайти перевізника. Потім звернутися до Херсонського або іншого порту й понести додаткові витрати, а саме: сплатити там портові збори за суднозахід до порту, за навантажувально-розвантажувальні роботи, за зважування та ін. Ще треба заплатити певні кошти за проходження шлюзів і т.п. Потім знову все те саме, але вже у Києві.

"Коли підраховуєш усі витрати і потім порівнюєш з вартістю перевезень автошляхами, розумієш, що співвідношення витрат принаймні 2 до 1. Тобто, транспортуючи кавуни автотранспортом до Києва, вартість доставки складе 1 грн/кг, а річковим транспортом за вищевказаних умов – 2 грн/кг. І доки так буде, перевезення кавунів річкою залишатиметься якоюсь диковинкою та дивуватиме громадськість", - йдеться у публікації. 

"Отож як нам вдалося здійснити «смугастий рейс»? Ми безкоштовно передали для завантаження наш термінал у Голій Пристані, а потім безкоштовно передали для розвантаження термінал у Переяславі-Хмельницькому, а звідти на автомобілях кавуни були доставлені вже до Києва. Завдяки цьому вартість кінцевої доставки склала 87-90 коп. за 1 кг. Тобто на 10 копійок дешевше, ніж автомобільним транспортом з  Голої Пристані до Києва. Чому ми це зробили? Тому що на зворотному шляху ми в Переяславі-Хмельницькому завантажимо судна сільгосппродукцією, і вони йтимуть завантаженими в обидва кінці. А якби ми, як попередньо розповідали ЗМІ, доставили кавуни безпосередньо до Києва, то на плечі киян лягли б додаткові витрати, приблизно 1 грн на 1 кг", - йдеться у матеріалі. 

Читайте також: Чому баржа не йже до Києва 

Щороку 50 рейсів   - це близько 25 тис. тонн кавуні

"Про що свідчить цей факт? Сьогодні «НІБУЛОН» в Україні – єдина компанія, що може здійснювати такі перевезення. Перевантажувальні термінали – це власність нашої компанії, флот – «нібулонівський», перевозячи сільськогосподарську продукцію вниз по Дніпру, вверх ми можемо йти з іншою продукцією. Тим самим здешевлюючи вартість перевезення, ми стаємо конкурентним щодо автомобільного й інших видів транспорту  і забезпечуємо високу якість. Маючи вантаж сільськогосподарської продукції у зворотний бік з нашої філії «Переяславська», щороку ми можемо виконувати до 50 рейсів, а це близько 25 тис. тонн кавунів. Погодьтесь, що це вже дуже суттєва заявка.

Рейс з Голої Пристані до Переяслава-Хмельницького без зворотного завантаження за чинного українського законодавства  у галузі водного транспорту буде збитковим, і його не погодиться виконати жодна судноплавна компанія. «НІБУЛОН» не раз обговорював з головами не лише Херсонської, а й Запорізької областей можливість перевезення  продукції річковим флотом не лише по Україні, але і до Білорусі. Для цього ми запрошуємо всіх вітчизняних сільгосптоваровиробників до співпраці!", - кажуть на "Нібулоні".

Що робити, щоб баржа не викликала емоції, як політ комети раз на 100 років

"Отож що ж потрібно сьогодні для того, щоб перевезення кавунів та будь-якої іншої продукції річкою в Україні стали звичним явищем і не виклали таку бурю емоцій, як політ комети раз на 100 років?

По-перше, річкові перевезення мають бути звільнені від акцизного податку на пальне, що зменшить у нашому випадку на 30 коп. вартість перевезення 1 кг кавунів. По-друге, МІУ має виконати рішення Кабінету Міністрів України та скасувати плату за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду. Те саме стосується й плати за розведення мостів і рентної плати за користування водними ресурсами. Усе це не пільги для бізнесу, а життєво необхідні умови для відродження річкового транспорту, водних перевезень і суднобудівної галузі. Це – збереження наших автошляхів", - відзначається у матеріалі. 

"МІУ було оголошено, що 1 млн тонн перевезених річковим транспортом вантажів дозволить зменшити витрати на ремонт автошляхів приблизно на 800 млн грн. Тож ось де реальна економія для державного бюджету, а не акцизний податок на пальне і наші плати. Сьогодні у руках наших посадовців є реальні важелі, необхідні для вирішення цих нагальних проблем, але, на жаль, український віз із кавунами і нині там", - інформують у "Нібулоні". 

Джерело: Прес-центр ТОВ СП «Нібулон»

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину