Pik
Сьогодні, 22 Февраля 2019
18.01.2019
444
3

Вибори: хто на Херсонщині лідирує за кількістю «джинси» у пресі I Новости Херсона

Вибори: хто на Херсонщині лідирує за кількістю «джинси» у пресі

За результатами моніторингу Громадянської мережі ОПОРА за перші два тижні січня знизилась інтенсивність та кількість однотипних матеріалів з ознаками «джинси» у газетах Херсонської області. Проте лідером з розміщення матеріалів, що можуть мати ознаки замовності в друкованій пресі Херсонщини за першу половину січня став потенційний кандидат та чинний Президент України Петро Порошенко, повідомляє сайт "ОПОРА".

Однотипні іміджеві матеріали потенційних кандидатів у Президенти херсонські видання розміщували на підтримку Юлії Тимошенко, Петра Порошенко, Олега Ляшка. Серед можливих кандидатів до парламенту було зафіксовано низку матеріалів про заступника голови обласної ради Василя Зеленчука (ВО «Батьківщина»), який переважно проводить активності та розміщує матеріали у межах 186-го виборчого округу.

Лідером за кількістю та різноплановістю матеріалів, що можуть мати ознаки «джинси», є потенційний кандидат та чинний Президент України Петро Порошенко. Було зафіксовано декілька інформаційних повідомлень щодо надання Україні Томосу (як інформаційне повідомлення, так і в форматі різдвяних привітань) та використання даних соціологічних опитувань – «Нова передвиборча соціологія – за останні місяці найбільше зріс рейтинг у Петра Порошенко».

У порівнянні з попереднім місяцем команда Президента в регіоні починає активніше використовувати опосередковані матеріали, які прямо не присвячені позитивній оцінці Петра Порошенка, але містять згадки про нього та формують позитивний імідж. Наприклад, звіт голови Херсонської ОДА Андрія Гордєва, окрім позитивних оцінок реформування країни містить і фотографії голови адміністрації та Петра Порошенка.

Триває практика розміщення матеріалів від Центру громадського моніторингу та контролю. У них немає прямих закликів голосувати за, але формується позитивне враження про ситуацію в країні та конкретного кандидата. Наприклад, стаття «Голос за Президента: виборчий календар». Це вже не перші матеріали такого типу, авторство яких приписується даній установі.

Штабісти лідерки ВО «Батьківщина» Юлії Тимошенко вирішили використати як інформаційний привід результати виборів у територіальних громадах, що відбулись у грудні 2018 року.

Вони максимально поширювали матеріал «Батьківщина здобула беззаперечну перемогу на виборах в ОТГ – Юлія Тимошенко». У матеріалі проводяться паралелі між місцевими та майбутніми президентськими виборами, а також наголошується на «шаленому адміністративному ресурсі» команди Президента й на тому, що вибори були «виборчим армагедоном, коли фальсифікації, підкуп були вражаючими». Так само розміщувались і особисті вітання лідерки ВО «Батьківщина» з Новим роком та Різдвом.

Лідер Радикальної партії Олег Ляшко активно використовує ситуацію з мораторієм на продаж землі, розміщуючи статті, які підкреслюють його роль у продовженні заборони на продаж. У матеріалі «Олег Ляшко добився заборони на продаж сільськогосподарської землі» проговорюються попередні тези та популяризується законопроект політика щодо блокування продажу землі іноземцям, підтримки фермерства тощо.

Як зауважив координатор довготермінового спостереження Громадянської мережі ОПОРА в Херсонській області Максим Єлігулашвіліу перші два тижні січня почала простежуватись тенденція корегування редакціями комунальних друкованих ЗМІ матеріалів, перш за все щодо висвітлення діяльності чинного Президента.

Так, у «Сільських новинах» (Горностаївський район) матеріал з тим самим текстом виходить під зовсім іншою назвою. Замість «Нова передвиборча соціологія – за останні місяці найбільше зріс рейтинг у Петра Порошенко» текст отримує назву «Соціологи прогнозують. Фонд «Демократичні ініціативи» разом з центром Разумкова оприлюднили свіже опитування». Так само трансформуються і матеріали Центру громадського моніторингу та контролю – зі статей з ознаками «джинси» завдяки зміні назви та частково тексту вони перетворюються на просвітницький матеріал щодо особливостей ходу виборчої кампанії. 

Щодо потенційних кандидатів у депутати Верховної Ради, то їх активність у перші тижні нового року здебільшого спрямовувались на проведенні заходів та висвітлення їх у ЗМІ, ніж у організованому розміщені промо матеріалів.

Хвилеподібне розміщення промо матеріалів було зафіксовано лише у потенційного кандидата до парламенту по 186-му округу Василя Зеленчука – «Щасливі діти запорука успішної країни» .

Окремо висвітлювались благодійні заходи депутата обласної ради Ігоря Колихаєва (184-ий округ), допомога, надана народним депутатом Сергієм Хланем (народний депутат у 185-му окрузі), заходи за участі заступника голови Херсонкьої ОДА Євгена Рищука (який веде активну діяльність на 186-му окрузі) та активність партії «Основа» у Генічеському районі (185-ий округ).

Цікаво, що на шпальтах одного районного видання розміщуються матеріали, що можуть мати ознаки «джинси» щодо різних політиків. Наприклад, у газеті «Голопристанський вісник» №2 можна побачити і статті на користь чинного Президента, і потенційної кандидатки на цей пост Юлії Тимошенко, і потенційного кандидата до парламенту у 186-му окрузі Василя Зеленчука.

15 01 2019 Khersonsnina djinsa1

15 01 2019 Khersonsnina djinsa2

Нагадуємо, що прихована реклама забороняється українським законодавством. У Законі «Про рекламу» (стаття 9, частина 3) це питання регулюється так: «Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Прихована реклама прямо забороняється частиною 5 цієї ж статті.

Як прокоментував радник ОПОРИ з юридичних питань Павло Романюк, що стосується розміщення агітаційних матеріалів в друкованих ЗМІ, то відповідно до ч. 5 ст. 63 Закону України «Про вибори Президента України» зареєстрований кандидат на пост Президента України має право за рахунок коштів свого виборчого фонду публікувати агітаційні матеріали в друкованих засобах масової інформації усіх форм власності. Однак ці матеріали можуть бути опубліковані лише на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата на пост Президента України та редакцією друкованого засобу масової інформації. Без укладення угоди та надходження коштів на рахунок редакції друкованого засобу масової інформації публікація цих матеріалів забороняється.

Також слід відзначити, що підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати опитування, пов’язаного з виборами, лише з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки. Інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування, а також інші відомості передбачені ч. 1 ст. 56-6 Закону України «Про вибори Президента України.

За коментарями звертайтеся:
Максим Єлігулашвілі, координатор довготермінового спостереження Громадянської мережі ОПОРА в Херсонській області
тел.: 066 62 44077
Громадянська мережа ОПОРА в Херсонській області

Новини по темі

 

Коментарі

Сергей Мовчан, 19.01.2019
Абсурд, начался период шлака в прессе
Саша Мильчев, 18.01.2019
Насколько я понимаю, то джинса - это заказной материал. С каких пор информация о результатах выборов (объективная, а не выдуманная) является джинсой?
Анастасія Рева, 18.01.2019
Я не розумію звинувачень у сторону Батьківщини. З яких пір "ОПОРА" вважає, що інформування про результати виборів в ОТГ є джинсою?

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину