Pik
Сьогодні, 18 Февраля 2019
18.01.2019
383
0

Депутати Херсонської міської ради підтримали тролейбусну угоду - аргументи "за" та "проти"

Депутати Херсонської міськради підтримали "тролейбусну" угоду - аргументи "за" та "проти"

Депутати Херсонської міської ради на позачерговій сесії міської ради 18 січня підтримали рішення «Про затвердження Угоди про підготовку кредитного фінансування від 27 грудня 2018 року», передає ПІК.

«Затвердити Угоду про підготовку кредитного фінансування від  27 грудня 2018 року, укладену між міською радою міста Херсон, комунальним підприємством «Херсонелектротранс» міської ради міста Херсон, Європейським Банком Реконструкції та Розвитку», - йдеться у рішенні.

Читайте також: Депутати Херсонської міськради підтримали «кредитне» рішення для придбання тролейбусів 

Депутат міської ради Віталій Богданов під час обговорення питання поцікавився у першого заступника міського голови Ігоря Козакова, скільки наразі виходить на лінії тролейбусів. «Ми за два місяці промоніторили і наші дані не зовсім співпадають. У нас всі тролейбуси забезпечені GPS - трекерами і видно з програми, як вони виходять», - сказав Богданов.

«За моєю інформацією, яку надає мені диспетчерська служба, щоденно у будні дні виходить 37 одиниць рухомого складу, у вихідні дні – 32 одиниці рухомого складу…Я звертаю увагу, що ви затверджуєте угоду про підготовку кредитного фінансування. Це ще не контракт, контракт буде винесений орієнтовно на початок літа і тоді ми будемо конкретно спілкуватися по контракту. Зараз ви даєте згоду на підписання…», - зазначив Ігор Козаков, перший заступник міського голови.

Він також запевнив,що Херсон сплачуватиме за кредитом такі ж відсотки, як і інші міста України, які вже ним скористалися. «Ті ж відсотки. На момент підписання від 5 до 7%, у залежності від кредитного рейтингу держави мінус 1. Це загальноприйнята в Європейському банку реконструкції і розвитку кредитна ставка», - сказав перший заступник міського голови.

Якщо фінансовий стан держави буде поліпшуватися, то ставка буде зменшуватися, відзначив міський голова Херсона Володимир Миколаєнко.

Депутат В’ячеслав Яременко відзначив, що на сьогодні немає аналізу пасажиропотоку. «У нас немає аналізу пасажиропотоку і ми не знаємо, скільки тролейбусів, скільки автобусів необхідно з врахуванням падаючого пасажиропотоку у зв’язку зі зменшенням робочих місць та чисельністю населення», - відзначив він.

«Ми не розуміємо, яка буде тарифна політика, не розуміємо, як буде окупатися цей кредит. Судячи з солідарної відповідальності, кредит будуть гасити платники податків міста Херсона і ставка по кредиту вона не 7%, а 7% плюс вартість міжбанківських грошей Європи – це від 0 до 5, плюс 0,6% резервування, плюс 1,2% комісії, плюс фінансовий консультант, плюс оцінка, плюс страховка. У будь-якому випадку, це виходить на 11-12% річних», - сказав Яременко.

Він нагадав про зобов’язання по кредиту Світового банку по Теплоенерго, виникнуть зобов’язання, пов’язані з мостовим переходом, по ТЕЦ. Він поцікавився, чи прорахували ці фактори.

Як відзначив Ігор Козаков, Яременко «намалював якусь фантасмагоричну схему з приводу 11% , абсолютно фрістайл, абсолютно непідтверджену ніякими документами».

За його словами, спочатку кредитна угода буде затверджена на кредитному комітеті ЄБРР, потім на виконкомі міської ради, і далі – на сесії. «Там ми будемо озвучувати конкретні суми. Що стосується наших боргових зобов’язань, у нас ще все добре в Херсоні з нашими борговими зобов’язаннями», - сказав Козаков.

Він також відзначив: «З приводу тарифної політики. Так, 2 гривні 50 копійок – це непристойний, це політично обґрунтований тариф, а не економічно обґрунтований, тут я з вами погоджуюсь. З’явиться нова одиниця рухомого складу… у понеділок засідання робочої групи з електронного квитка. Я ще раз озвучу…що два проекти мають рухатися паралельно – і електронний квиток, ми повинні порахувати пільговиків, ми повинні, врешті-решт, порахувати пасажиропотоки, і придбати руховий склад – територіальна громада не має бути заручником приватних перевізників. 100 тролейбусів – кількість, що дозволить спокійно працювати з тими об’ємами електрики, не ремонтуючи капітально тягові підстанції (їх у нас 10), працюючи повноцінно з 4 ранку до нуля. Я думаю, що ми не вирішимо повністю всі питання, але значно рухатимемося у цивілізованому напрямку з приводу перевезення пасажирів», - каже перший заступник мера.

Сумніви щодо того, яка буде кредитна ставка в результаті і як буде погашатися кредит висловив і депутат Олег Романюк. Він поцікавився, чи не можна придбати тролейбуси у виробників у лізинг.

«Прошу визначатися з голосуванням», - сказав міський голова.

Рішення «Про затвердження Угоди про підготовку кредитного фінансування від 27 грудня 2018 року» підтримали 32 депутати з 38, зареєстрованих у залі, утримався 1 депутат, не голосували 5.

Нагадаємо, місто планує за рахунок кредиту ЄБРР придбати 50 тролейбусів для комунального підприємства. 

Новини по темі

 

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину