Pik
Сьогодні, 17 Грудня 2018
15.11.2018
262
0

Ближче до Криму: як працюватимуть легальні рейси до адмінкордону

Ближче до Криму: як працюватимуть легальні рейси до адмінкордону

У Херсоні провели конкурс на обласні маршрути, перемогли п'ять перевізників. До переліку напрямків увійшли регулярні рейси до контрольно-пропускних пунктів на адмінкордоні з Кримом «Каланчак» та «Чонгар». Досі пасажирів туди возили незареєстровані, нерегулярні перевізники. Представництво президент в Автономній Республіці Крим давно наполягало на тому, щоб припинити подібну практику, передають Крим.Реалії

Чи зміниться щось у транспортному сполученні між материковою Україною та Кримом? Чим небезпечні нелегальні перевізники? І чому кримчанам немає сенсу користуватися послугами посередників під час поїздок для оформлення українських документів? Про це говоримо з постійним представником президента України в Автономній Республіці Крим Борисом Бабіним.

‒ Як тепер виглядатиме транспортне сполучення з адмінкордоном, Борисе?

 Бабін: Подивимося. До цього в нас було замкнене коло ‒ тотальне панування нелегальних перевізників з контрольно-пропускних пунктів і через них до окупованого Криму, повна відсутність легальних перевізників від пункту «Каланчак» до Херсона та імітація легальних перевезень від «Чонгара» до Новоолексіївки і Генічеська. Мафія контролює цей ринок, усі прекрасно це розуміють. Основний аргумент корумпованих чиновників: «А якщо ми їх проженемо, то хто возитиме?»

Тому ми задоволені тим, що після року наших вимог поставити легального перевізника на маршрут «Каланчак» ‒ Херсон відбувся конкурс. Інше питання ‒ як перевізник виходитиме на маршрут, тому що там теж сформувалася мафія, і зараз нам потрібно захищати легальних підприємців, які зі свого боку повинні надати конкурентоспроможність. А то знову будуть фейки, коли для картинки поставлять один автобус, а їздитимуть нелегали.

‒ Як щодо покращення залізничного сполучення?

Бабін: Ми маємо розвивати хаб на станції «Вадим» Одеської залізниці, куди ходитиме потяг з Києва без пересадок. Звідти до «Каланчака» ‒ 10 кілометрів. Чим ближче до Криму ми довеземо їх легальним потягом, тим краще. Сьогодні «Укрзалізниця» зайняла таку позицію: «Ми готові, тільки дайте нам легального перевізника зі станції «Вадим» до адмінкордону». Зараз ми над цим працюємо.

‒ Нелегальні перевізники, які їздять до Криму, становлять небезпеку для пасажирів?

Бабін: Кожен з них і ста метрів після контрольно-пропускного пункту не проїде без підпису ФСБ. Всі вони працюють на країну-агресора. Їм дуже вигідно, що є маршрутка Київ-Ялта, Харків-Сімферополь. Коли ви заходите в таку маршрутку в Києві, це те саме, що зайти в камеру допиту Джанкойської ФСБ. Це їхня мережа впливу через нашу корумпованість, через самоусунення від проблеми. Все це потрібно припинити. Питання зручності та безпеки людей для нелегальних перевізників ‒ сто двадцять п'яте.

‒ Раніше українська влада планувала витратити 125 мільйонів гривень на переобладнання пунктів пропуску. Рухається ця робота?

Бабін: Наразі жодних робіт не проводилося. Навіть більше, представництво президента в АРК не залучили до оцінки проектів, їх кошторису. Ми не раз зверталися з такими пропозиціями в різні відомства та міністерства, але досі не бачили цих проектів. Хотілося б, щоб на контрольно-пропускних пунктах було повне освітлення, пішохідні доріжки, нормальний асфальт, нормальні умови роботи прикордонників та інших служб безпеки, зупинка для легальних перевізників, аптечка та взагалі медичний персонал.

‒ Чи створені зараз умови, щоб кримчанам було легше оформлювати українські документи, зокрема паспорти?

Бабін: Ситуація зрушила з мертвої точки після того, як у державному підприємстві «Документ» у Херсоні відкрили 15 кабінок для оформлення паспортів. Я закликаю всіх кримчан не слухати посередників, не звертатися до них. У Херсоні немає черг на подачу документів. Єдине прохання ‒ не приходити туди зранку, о 5-6-7 годині, як ви звикли, тому що в сутінках там з'являються шахраї і переконують, що «можуть повирішувати» все за 100 гривень. Після обіду там зараз немає черг! Є проблеми ‒ телефонуйте в СБУ, до Представництва президента, ми там через дорогу.

‒ Зараз вже треба оформляти ID-картки?

Бабін: Так. Паспорти-книжечки відживають свій вік. Люди вклеюють фотографії, проходять всі ці муки, а потім все одно робитимуть ID-картки. Вам дають анкету-довідку на повернення до Криму, наші прикордонники вас випустять і потім за нею ж впустять.

Дійсно, є проблема кримської реєстрації. Сьогодні немає регіональних органів влади для Криму. Ми маємо позначити в законодавстві, хто ставить цю реєстрацію для людей з окупованих територій. На жаль, в нашому парламенті Крим ‒ не дуже популярна тема. Досі це вирішувалося в ручному режимі: хтось позначав її в ID-картці, хтось ні. В результаті люди йдуть на не зовсім законну схему, коли за порадами чиновників оформляють статус внутрішньо переміщеної особи, хоча насправді живуть у Криму. До речі, кількість таких осіб зросла на 10 тисяч за останній рік. Це зовсім не тому, що виїхали 10 тисяч осіб.

(Текст підготував Владислав Ленцев)

Читайте також: 

У Херсоні розпочав роботу «Паспортний сервіс»

На Херсонщині будуть створені маршрути до КПВВ з тимчасово окупованим Кримом

«Дикі» таксисти бунтують на адмінкордоні з Кримом

В Геническе таксисты-нелегалы напали на журналиста

Нелегальні перевезення на Крим: ОЗУ, що координуються спецслужбами окупанта

Новини по темі

Коментарі

Нет ни одного комментария

Залишити коментар

Останні новини

Останні відеорепортажі

Останні фоторепортажі

ТОП Новин тижня

наверх

Підписатися на новини

Підписатися на новини

Запропонувати новину

Запропонувати новину